Aktualności remontowe
   Dach kościoła
   Elewacja frontowa kościoła
   Elewacja wschodnia kościoła
   Stolarka okienna kościoła
   Drzwi wejściowe do kościoła
   Portale kościoła i klasztoru
   Malowanie kościoła
   Obraz św. Jana Kapistrana
   Obraz św. Antoniego z Padwy
   Obraz Zaśnięcie św. Józefa
   Dach klasztoru
   Elewacja klasztoru
   Inne prace remontowe
   Galeria foto
   Nasi sponsorzy i darczyńcy
   Nagrody
   Dotacje
   Modlitwa
   Konto


Nadchodzące wydarzenia:
Miesiąc i rok: 06 / 2020
 << miesiąc  >>      << rok  >>


Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30




Skrzynka intencji
Prześlij nam swoją intencję, w której chcesz abyśmy się modlili:
Imię*
E-mail*
Treść intencji*


 Obraz Zaśnięcie św. Józefa

Opis formalno kolorystyczny

Obraz „Śmierć św. Józefa” przedstawia scenę  ostatnich chwil życia świętego w otoczeniu Marii i Jezusa. Centralnie umieszczona postać świętego Józefa, leżąca na niskim łóżku przykrytym białym prześcieradłem zwraca się w kierunku siedzącej po lewej stronie osobie Jezusa. Po prawej stronie łóżka, niemal symetrycznie do Chrystusa stoi lekko pochylona, z rękami złożonymi do modlitwy Maryja.

Ponad głowami, stanowiących typ Trójcy postaci, zaczyna się rzeczywistość nie ziemska – w wypełniających pomieszczenie obłokach, dwa unoszące się  putta trzymają wieniec (koronę) z białych róż, symbol czystości.

Na pierwszym planie, centralnie na posadzce przed łóżkiem, siedzi aniołek wsparty o przewrócony kosz wypełniony narzędziami stolarskimi – symbolem zawodu umierającego świętego.

Mocne oświetlenie padające na aniołka, a w dalszym planie na grupę postaci, buduje perspektywę kompozycji, oddalającą się w kierunku putt z wieńcem.

Skromna kolorystyka obrazu buduje przestrzeń, a symetryczne rozmieszczenie plam barwnych wprowadza do sceny dostojny spokój.

Ostra, cynobrowa czerwień obfitej przepaski aniołka i widniejąca powyżej złocisto żółty materiał okrywający nogi leżącego, kierują wzrok na tytułową postać obrazu – świętego Józefa.

Stojący po obu stronach świętego Maryja i Jezus są niemal identycznie ubrani w różowe suknie i ciemno błękitne płaszcze, oraz taki sam welon na głowie i ramionach Matki Boskiej.

Reszta przestrzeni: posadzka. wnętrze pomieszczenia, obłoki utrzymane są w brązowo złocistej tonacji od której lekko odcina się różowa karnacja aniołków.

 

Technika i technologia

Obraz wykonany jest w technice olejnej na cienkim lnianym płótnie.

Grunt – barwny, olejno klejowo kredowy, nałożony na  przeklejone klejem glutynowym płótno.

Warstwa gruntu jest bardzo cienka, ledwo zakrywająca nierówności splotu płótna.

Warstwa malarska – olejna jest bardzo cienka, o różnej grubości nałożenia.

Blejtram sosnowy, stały, z szerokich listew, nie posiada fazy dystansowej.

 

Stan zachowania i przyczyny zniszczeń

Blejtram – oryginalny blejtram sosnowy z szerokich listew, zachowany w dobrym stanie technicznym.

Płótno obrazu – lniane bardzo cienkie jest podklejone nowszym też lnianym, ale o grubszym splocie. Płotno to, przyklejone klajstrem z maki i kalafonii jest mocno zbutwiałe i zaatakowane pleśniami których pożywką był klajster.

Warstwa malarska – cala powierzchnia malowidła pokryta jest pociemniały, brudnym werniksem, który w wielu miejscach jest mętny i zbielały pod wpływem wilgoci. Na całej powierzchni widać drobne wykruszania farby wraz z gruntem.


1 2 

wydrukuj »       wyślij znajomemu »       ilość wyświetleń: 40535

WIDEO

KOMENTARZ WIDEO



 

 

Żywa Korona Maryi


 

 

Seria PO PROSTU

 



 


 

 

 

   

  


21194162 dwiedzin od 2007-11-14                        wykonanie 1999-2020 MATinternet Zakopane       Powered by AntCms                   © Paulini Wrocław 2020